למה יחד?

כי הגעת לרגע בו הטיוטה או הסקיצה שלך דורשת מבט מקצועי נוסף, מבחוץ.
מבט של קולנוענית מנוסה שיכולה לראות בבהירות ניואנסים שלך כבר קשה לראות.
כי יש לך מחסום או מעצור, או ממש להיפך –
כי צללת עמוק לתוך היצירה וכבר 'לא רואה בעיניים'.
כי סיימת לימודי קולנוע וגילית שקר שם בחוץ.
כי הילד שלך בן עשר, וגם סרט הגמר שלך.
כי קשה לך לשמור על עשייה רציפה בלי מסגרת.
כי הדדליין מתקרב ואין לך מושג מאיפה להתחיל.
כי יש לך יקום מקביל בתוך הראש ובוער לך לדבר עליו בלי הפסקה ובלי להתנצל.

מה אני מציעה?

לעבוד איתך על הסרט שלך עד שיצא עשן. לבן. על הבמה בפרמיירה.

מעט עלי

תסריטאית ובמאית קולנוע, משוררת ואמנית וידאו. בוגרת ביה"ס לאמנות המדרשה, בית ברל, 2003. עד כה כתבתי וביימתי שני סרטי קולנוע זוכי פרסים, אליס (2012) ומות המשוררת (2017), מעל 10 סרטים קצרים ועוד 10 סרטי כיס אקספרימנטליים. כל עבודותי עוסקות בשאלות של מגדר, זהות, אימהות, אלימות וכן בשפת הקולנוע עצמה.

יש לי נסיון רב בהוראת קולנוע, בין השאר בביה"ס מנשר לאמנות, במעלה – ביה”ס לטלויזיה, לקולנוע ולאמנויות בירושלים, ובגראז' – מכינה קדם אקדמית לאמנויות לצעירים שחוו משבר נפשי. אני משמשת לקטורית בקרנות ובפסטיבלים ומתמחה בליווי יוצרים ופרוייקטים עצמאיים.

המלצות

הגעתי לדנה גולדברג אחרי שנים של עשייה בתחום האמנות הפלסטית, ומתוך רצון ליצור קולנוע עלילתי. דנה אלופה בלעזור לפתח וללטש רעיונות גולמיים כך שיוצגו במלוא המורכבות והעומק שלהם. היא סופר-יעילה: לכל פגישה היא מגיעה אחרי שקראה ועשתה עבודת הכנה מעמיקה בבית. ההערות שלה תמיד מדויקות ורגישות להפליא ועל אף שהיא לא חוסכת ביקורת, היא יודעת לתת אותה בצורה בונה וחיובית. מכל פגישה אני יוצאת עם חומרים ומוטיבציה שמזינים שבועות של עשייה עצמאית. אבל לפני הכל, דנה היא בנאדם מדהים, מלאת חוש הומור ומעוררת השראה וחגיגה לעבוד איתה.

נעם אדרי, אמנית

עבדתי עם דנה על התסריט של הפיצ'ר העצמאי שלי. היא חכמה, רגישה ומלאת תשוקה לקולנוע. ממליץ בחום.

אורן גרנר, תסריטאי ובמאי

כל פרוייקט ישמח וישתבח עם החכמה, הרגישות, המקצועיות והמסירות של דנה.

שרון אזולאי אייל, תסריטאית

פניתי לדנה לצורך עזרה בליווי של פרוייקט דקומנטרי-ניסיוני בתהליך בקשת תמיכה מקרנות, עם דדליין ״בהול״. מצאתי שדנה היא האדם המושלם למשימה: היא מצוידת בכישורים אנליטיים גבוהים ויכולת לרכז, למקד ולעבד תכנים בזמן קצר מאוד. ישבנו לדבר על הדברים הכי מרובדים ומורכבים - חזותית וטקסטואלית - והיא עזרה לי לעשות סדר ובהירות. דנה החזיקה את התהליך ביעילות, קשב ורוגע. האישיות הנעימה והמקסימה שלה – הפכה את המפגשים למשעשעים, מרגשים ומרתקים. בעבודה איתה ניכר מאוד שהיא מגיעה מניסיון של שנים בעשייה עצמאית בשטח. היא סוג של “One stop shop״ - יש ביכלתה לתת מענה לנדבכים השונים והמגוונים המרכיבים עשייה קולנועית עצמאית (כמו גם פרוייקט וידאו-ארט): ייעוץ טכני והפקתי, גיבוש רעיוני וטקסטואלי ועריכה. והכל - בנועם ואכפתיות!

ערגה יערי, קולנוענית ואמנית וידאו

כשהרגשתי שאני הולכת לאיבוד בבית הספר לקולנוע פניתי לדנה כדי שתעזור לי למצוא את הקול ואת הדרך שלי. הפגישות שלנו היו פוריות, מאתגרות, יעילות וממוקדות. דנה היא יוצרת אמיצה שעושה דברים בדרך שלה ומתוך נאמנות לאמת שלה, וזה הדבר החשוב ביותר שאפשר להנחיל ליוצרת בכל תחום ובפרט בקולנוע. רציתי ללמוד ממנה איך לחשוב ולעשות קולנוע בדרך אחרת: מתוך שיחה, סקרנות והנאה, באוירה מעצימה ומכבדת. יש לה עין חדה לדימוי ולטקסט, ניסיון רב בפיתוח והפקה ופתיחות גדולה להבין מה נחוץ לי ולפרוייקטים שלי. היא עוזרת לי להישאר ממוקדת ומדויקת, מחזקת את האמון שלי בעצמי ובאמנות שלי ונותנת לי כוח והשראה.

יערה דניאל שוורץ, תסריטאית ובמאית

הפקה עצמאית היא ערך.
יש דברים שיכולים להיעשות רק כך, וחשוב שיעשו.

הפקה עצמאית היא ערך. יש דברים שיכולים להיעשות רק כך, וחשוב שיעשו.

"הפרס הזה מרגש אותי כי הוא נותן לי תקווה שאפשר לעשות קולנוע ואמנות באופן עצמאי, גם בלי לצמוח מתוך מוסדות הלימוד הרשמיים. בדיעבד אני מבינה שהפקה עצמאית היא ערך – יש ערך לחשיבה ועשייה עצמאיים, יש דברים שיכולים להיעשות רק כך וחשוב שיעשו. לא האמנתי שאני אעשה את הסרט הזה, כי השתכנעתי שקולנוע זה דבר מסובך ומפחיד. את הכוח להמשיך לעבוד עליו שאבתי ממורות נפלאות, שהאמינו בי ועזרו לי להאמין בעצמי. אני מודה במיוחד לדנה גולדברג הנהדרת שאימצה אותי וחיבקה אותי."

יערה דניאל שוורץ, יוצרת הסרט "תמונת מראה", זוכת פרס ון ליר לסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר, פסטיבל ירושלים 2014. הסרט זכה גם בפרס חבר השופטים לסרט הקצר בפסטיבל DOC NYC.